بررسی سرویس VOICEMAIL در ایزابل
سلام . با یکی دیگر از مجموعه بلاگ آموزش پیاده سازی VOIP با استفاده از سیستم تلفنی Issabel در خدمت شما عزیزان هستیم . در این قسمت از مجموعه بلاگ آموزشی وبسایت فیجیکا می خواهیم به بررسی سرویس Voicemail یا صندوق صوتی در ایزابل بپردازیم . با ما همراه باشید .
صندوق صوتی در ایزابل :
اگر کمی با سرویس های مراکز تلفنی تحت شبکه یا ویپ آشنایی داشته باشید حتما تا به حال بار ها و بار ها نام سرویس صندوق صوتی یا Voicemail به گوشتان خورده است . به کمک این سرویس می توانید قابلیتی را روی مرکز تلفن VOIP خود پیاده سازی نمایید که بر اساس سناریو یا تعاریف شما در مواقعی خاص ، فرد تماس گیرنده با یک شماره به سیستم صندوق صوتی متصل شده و یک پیام صوتی برای مخاطب خود ضبط کند تا وی بتواند در اولین فرصت پیام را شنیده و با او ارتباط برقرار کند . سیستم صندوق صوتی یکی از قابلیت های جذاب و کاربردی می باشد که شما می توانید این سرویس را در زمان
نحوه تنظیم Voicemail در ایزابل :
اولین قدم از مراحل تنظیم و راه اندازی این سرویس کاربردی و پرطرفدار ورود به پنل مرکز تلفن ویپ سازمان و سپس ورود به تنظیمات داخلی تلفن مورد نظر که می خواهیم سرویس صندوق صوتی در ایزابل را برای آن راه اندازی کنیم می باشد . همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می کنید قابلیت Voicemail به صورت پیش فرض غیر فعال است .
برای فعالسازی این قابلیت باید فیلد های مربوطه را کامل نموده و سپس تنظیمات را ذخیره نمایید . این فیلد ها عبارت اند از :
- Voicemail Password :یک رمز عبور برای ورود به صندوق صوتی وارد کنید .
- Email Address :یک آدرس ایمیل وارد کنید تا ایزابل پیام های ضبط شده را به آن ارسال کند .
- Email Attachment :آیا می خواهید فایل صوتی به ایمیل ارسالی پیوست گردد ؟
- Play CID :آیا می خواهید شماره Caller ID فرد تماس گیرنده در ابتدای فایل صوتی پخش گردد ؟
- Play Envelope :آیا می خواهید تاریخ و ساعت پیام در ابتدای فایل صوتی ضبط گردد ؟
- Delete Voicemail :آیا پیام بعد از ایمیل شدن به مخاطب از روی مرکز تلفن حذف شود ؟
- VM Option :این فیلد مربوط به برخی تنظیمات پیشرفته صندوق صوتی و مرکز تلفن می باشد .
در قدم بعدی باید تعیین کنیم که تماس در چه مواقعی باید به سمت صندوق صوتی تنظیم شده در ایزابل هدایت شود ؟ بنابراین باید به بخش Optional Destination مراجعه نموده و فیلد های مربوطه را کامل کنیم . ( هر حالتی را که می خواهید به سمت صندق صوتی ارسال کنید را باید روی گزینه Voicemail قرار دهید . )
- No Answer :اگر فرد پاسخگو نبود .
- Busy :اگر خط فرد مشغول بود .
- No Reachable :اگر داخلی در دسترس نبود . ( مثلا داخلی روی تلفن تنظیم نشده باشد یا تلفن وصل نباشد .)
گوش دادن به پیام های Voicemail از طریق پنل تحت وب :
برای این کار کافیست وارد زرمنوی Voicemail از بخش PBX شده تا به تمام پیام های ضبط شده دسترسی داشته باشد .
مطالب مرتبط با معرفی ماژول سیستم Voicemail در ایزابل در همین نقطه به پایان می رسد ، در مقاله بعدی با یکی دیگر از مفاهیم جذب دنیای VOIP در خدمت شما عزیزان خواهیم بود . در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام می توانید از طریق فیلد دیدگاه ها با کارشناسان Figika در ارتباط باشد .
صوتی ,voicemail ,صندوق ,سرویس ,ایزابل ,تلفن ,صندوق صوتی ,در ایزابل ,صوتی در ,این سرویس ,مرکز تلفن ,بررسی سرویس voicemail